Header Ads

Harimau Malaysia berlepas ke Bangkok

SKUAD FUTSAL Harimau Malaysia seramai 14 orang pemain berlepas ke Bangkok siang tadi seminggu lebih awal dalam memastikan persiapan terakhir menjelang Kejuaraan Futsal AFF 2016 dengan mengatur tiga siri perlawanan pershabatan bersama kelab Thailand.



Malaysia bakal menghadapi tiga perlawanan persahabatan dengan kelab Thailand yang dijadual 16,18 dan 20 Januari ini dengan menentang  Bangkok FC pada 16 Januari , Royal Thai Navy pada 18 Januari dan Bangkok BTS pada 20 Januari sebelum melaporkan dikejohanan tersebut pada keesokkan harinya (21 Januari).

Kejuaraan Futsal AFF 2016 yang bakal berlangsung bermula 23 Januari ini di Bangkok, Thailand bakal menyaksikan Malaysia berdepan pasukan Indonesia dalam  perlawanan pembukaan kumpulan B, 23 Januari ini diikuti perlawanan kedua bertemu Laos,24 Januari dan aksi terakhir peringkat kumpulan bertemu Myanmar pada 25 Januari 2017.

KUMPULAN A KUMPULAN B
THAILAND MALAYSIA
BRUNEI DS MYANMAR
TIMOR LESTE LAOS
. INDONESIA

Jadual penuh perlawanan KLIK DISINI.

"Setiap perlawanan itu nanti saya akan cuba beberapa taktikal dan strategi untuk melihat sama ada pemain kita terutama pemain muda boleh melakukan sistem yang diterapkan terutama apabila berdepan lawan yang memiliki skil, corak permainan dan kepantasan lebih tinggi.

"Selain itu, kita juga akan lebih banyak mengkaji corak permainan dan apa lagi yang perlu diperbaiki dalam tempoh seminggu sebelum kejohanan sebenar bermula.

"Apa yang paling penting adalah untuk melihat sejauh mana kemampuan pemain menyesuaikan diri dengan corak permainan dan strategi kita," kata Chun Yong kepada www.fam.org.my di KLIA, Sepang sebelum berlepas ke Bangkok, tengah hari tadi.

"Secara jujurnya, pasukan ini masih belum mencapai tahap yang saya inginkan sepanjang siri aksi persahabatan tempatan sebelum ini, terutama dari segi sistem permainan. Para pemain nampak tidak begitu biasa lagi dengan sistem baharu ini.

"Tapi saya faham yang para pemain memerlukan masa dan lebih lagi perlawanan untuk membiasakan diri menggunakan sistem ini. Jadi harap mereka lebih fokus dan berusaha lebih gigih memperkemaskan corak permainan menjelang sepak mula kejohanan," jelas Chun Yong.

Kesemua perlawanan dijadual berlangsung di Stadium Tertutup Huamark, Bangkok. - FAM

SENARAI 14 PEMAIN KE KEJUARAAN FUTSAL AFF 2016:
Muhammad Awaluddin Hassan, Mohd Khairul Effendy Mohd Bahrin, Saiful Aula Ahmad (SELANGOR), Azrul Hadee Mohd Taufiq, Saiful Nizam Mohamad Ali, Mohd Azwann Ismail, Muhammad Azri Rahman, Abu Haniffa Hassan (FELDA UNITED), Mohd Firdaus Razali, Syed Aizad Daniel Syed Nasir, Muhammad Aidil Shahril Rosli (MPSJ), Akmarulnizam Mohd Idris (PAHANG), Mohd Ridzwan Bakri (SABAH), Mohd Awalludin Mat Nawi (PERAK).


SUMBER : FAM
Kredit Gambar : FAM


No comments

#KakiBola.MY. Powered by Blogger.