Header Ads

Bintang Arsenal kini boleh tinggalkan The Emirates


Pengurus Arsenal, Arsene Wenger tidak bercadang untuk menghalang bintang ini daripada meninggalkan skuad The Gunners untuk menyertai mana-mana kelab.

Bintang pertahanan Arsenal, Mathieu Debuchy, 31 tahun kini boleh meninggalkan The Emirates menurut laporan yang dikeluarkan oleh Miror.



Debuchy yang dikaitkan dengan kelab Marseille, Perancis dikatakan bersedia meninggalkan Arsenal untuk mencari pasukan yang mampu memberikan beliau lebih banyak masa bermain dan beraksi.



Beliau yang kembali cergas mula menjalani latihan bersama skuad Arsenal masih gagal memikat Wenger untuk mengisi posisi dipertahanan kanan dalam skuad utama musim ini.

Posisi pertahanan kanan Arsenal yang didominasi oleh Hector Bellerin semenjak dua musim lalu dilihat sukar untuk mana-mana pemain mencabarnya dan ini menjadikan Bellerin pilihan utama Wenger untuk posisi tersebut.

Jika Bellerin mengalami kecederaan, Arsene Wenger masih mempunyai banyak pilihan untuk mengisi posisi tersebut seperti Carl Jenkinson, Ainsley Maitland (pemain muda untuk skuad remaja Arsenal), Gabriel Paulista, dan juga Francis Coquelin yang juga mampu beraksi pada posisi pertahan kanan.

“I didn’t close the door because there’s a lot of competition on the right flank.
"Now Gabriel has been convincing on the right side as well, so I don’t close the door. - Miror


No comments

#KakiBola.MY. Powered by Blogger.