Header Ads

Wenger 'menyesal' pinjamkan Wilshere.

Skuad Arsenal yang mengalami kepincangan pada bahagian tengah setelah beberapa pemain utama skuad ini tidak mampu beraksi akibat kecederaan dan juga penggantungan.

Dengan ketiadaan Francis Coquelin untuk tempoh sebulan akibat kecederaan begitu juga dengan Santi Cazorla yang masih belum pulih sepenuhnya, skuad Arsenal kini kehilangan khidmat Aaron Ramsey untuk tempoh sekurang-kurangnya sebulan.

Arsenal yang bakal menentang Chelsea malam ini sebelum menentang Bayern Munich bagi saingan Liga Juara-Juara Eropah juga tidak mampu untuk menggunakan khidmat Xhaka yang digantung perlawanan (untuk Liga Inggeris) selain Elneny yang masih bersama skuad Mesir bagi kejohanan Piala Negara-Negara Afrika.

Jack Wilshere merupakan pilihan terbaik bagi mengisi tempat Aaron Ramsey di bahagian tengah Arsenal setelah ketiadaan pemain-pemain utama Arsenal yang lain.

Hal ini diakui sendiri oleh Wenger dalam laporan yang dikeluarkan oleh One Football.

"Yes [we could do with him back at the moment] but I would like to reiterate that we didn't push him out – he wanted to go somewhere and play and I agreed with that."

Namun tegas Wenger, beliau tidak terkilan dengan 'pemergian' Wilshere ke Bournemouth walaupun khidmat Wilshere diperlukan dalam situasi begini.

Wilshere yang dipinjamkan selama satu musim ke Bournemouth setelah permintaan beliau itu dipersetujui oleh Wenger.

"He wanted to go because of the level of competitive players we have in midfield. Let's not forget that at the moment we have [Granit] Xhaka suspended.

"There is a huge level of competition and I accepted to let him go. We have to deal with the consequences of that.

"Yes, we are a bit short at the moment, but I think we have young players who can do well in there." 
- One Football.

Dengan ketiadaan pemain-pemain utama ini pada bahagian tengah Arsenal, Wenger dijangkakan akan menggunakan khidmai pemain muda seperti Jeff Reine-Adelaide dan Ainsley Maitland-Niles disamping Alex Oxlade-Chamberlain yang juga mampu beraksi pada posisi tersebut sementara menanti kepulangan Mohamed Elneny dari kejohanan Piala Negara-Negara Afrika.

Wilshere telah membuat 20 penampilan bersama Bournemouth musim ini dengan berjaya menghasilkan satu bantuan gol.


No comments

#KakiBola.MY. Powered by Blogger.