Header Ads

Arsenal tiada pemimpin yang mampu membantu pasukan.

Tiada pemimpin yang mampu mengemudi Arsenal. Itulah yang kelemahan Arsenal ketika ini menurut bekas pemain kelab itu, Sol Campbell dalam temubual bersama Premier League Daily.

Sol Campbell, 42 tahun  memenangi dua gelaran Juara Liga dan  tiga kali gelaran Juara Piala FA bersama Arsenal pada musim  2001 hingga 2006 percaya skuad itu memerlukan seorang kapten yang mampu memberi sokongan moral dan mental kepada ahli pasukan sebagaimana Arsenal dizaman beliau.

"And we had the characters you know would say something, Patrick would say something, Tony, Martin Keown, David Seaman, all these guys, from the front Thierry, Dennis Bergkamp, all these guys would chip in on the pitch while the game was going on. That's the key, you've got to have those characters on the pitch. - Premier League Daily.

Adakah peminat dan penyokong Arsenal juga setuju dengan pendapat beliau ini?

Arsenal yang sentiasa berada dikelompok empat pasukan teratas Liga Inggeris setiap musim semenjak Arsene Wenger mula mengemudi Arsenal pada tahun 1996 bakal ketinggalan jika tidak mampu beraksi dengan baik dan perlu pulih (mental) daripada kekalahan yang dialami mereka setakat ini.

Manchester United kini semakin menghampiri Arsenal pada kedudukan liga dengan pasukan itu mempamerkan persembahan yang semakin kosisten setiap perlawanan liga.


No comments

#KakiBola.MY. Powered by Blogger.