Header Ads

JDT Berminat Dapatkan Seorang Lagi Pemain Naturalisasi?

Jika Pahang sudah berjaya dapatkan khidmat pemain kelahiran Sepanyol berketurunan Sabah, Kiko Insa, kini giliran abangnya pula Nacho Insa menjadi buruan pasukan-pasukan Liga Super.

Semalam kami melaporkan Nacho Insa (abang kepada Kiko Insa)kini bermain dgn Lavente di La Liga 2, Sepanyol.


Dalam perkembangan terbaru, seorang yang mengaku dirinya sebagai ejen mewakili Agensi milik Scott Ollerenshaw cuba dapatkan Nacho Insa untuk JDT.

Nacho Insa merupakan abang kepada Kiko Insa.
Scott Ollerenshaw memang sudah terkenal membawa masuk pemain-pemain naturalisasi dari luar termasuk Junior Estdal, Brendan Gan, Darren Lok dan beberapa lagi yang sedang bersama JDT dan Negeri Sembilan.

Namun cara ejen tersebut cuba dapatkan alamat email Nacho melalui Kiko amat kurang professional. Sejauh mana kebenaran beliau sebagai seorang agent, sangat meragukan.

Kami juga difahamkan Pahang juga berminat untuk mendapatkan khidmat Nacho Insa. Setelah berjaya mengikat pemain-pemain naturalisasi Mathew Davies dan Kiko Insa yang menjadi tonggak pasukan Pahang, sudah pasti kehadiran Nacho Insa dapat membantu memperkuatkan lagi pasukan Pahang.

Kiko Insa yang mewakili Pahang FA sebagai pemain tempatan - naturalisasi.
Kehadiran Nacho Insa ini juga sudah pasti menambahkan lagi seri bolasepak Malaysia disamping mampu berkongsi ilmu memandangkan karier bolasepak Nacho Insa dilahirkan dan diasah dari akedemi Valencia.

Terdahulu Ketua Jurulatih Negara, Datuk Ong Kim Swee berminat memanggil pemain nuturalisasi yang bersama Pahang untuk mewakili skuad Harimau Malaysia.

No comments

#KakiBola.MY. Powered by Blogger.